У Центральному будинку офіцерів Збройних Сил України 04 лютого 2021 року о 15:00 годині розпочнеться онлайн-презентація автоматизованої системи управління військами «Славутич» як ігрової платформи для підготовки й проведення командно-штабної гри «Кіберджура». Захід організовано Департаментом гуманітарного і соціального забезпечення Міноборони та Міжнародної академії інформатики. Проєкт також підтримали Командування військ зв’язку та кібербезпеки та Головне управління міжнародного співробітництва та верифікації Збройних Сил України.
Трансляцію можна буде переглянути за посиланням ТУТ.
Попередня РЕЄСТРАЦІЯ для очної чи заочної участі обов’язкова.
«Кіберджура» – це командно-штабна гра, орієнтована на освітні заклади та громадські організації національно-патріотичного спрямування. У перспективі «Кіберджура» – це новий напрям гри «Джура», який створюють на основі сучасних військових і спеціалізованих кіберплатформ.
Згідно з задумом, учнівська молодь, педагогічний склад, виховники й організатори, які здобули знання про хмарні сервіси ArcGIS OnLine, за допомогою системи «Славутич» та інтеграційної платформи «Дельта» Збройних Сил України зможуть вирішувати низку завдань згідно з тематичними напрямками в інтересах протидії агресору та розвитку міжнародного співробітництва. Це може бути організація літніх таборувань, планування і проведення масових заходів тощо.
На початковому етапі вивчення хмарних сервісів ключовими пріоритетами «Кіберджури» є сприяння створенню шкільних інтегрованих уроків «інформатика – географія – предметна область (наприклад, історія, культура, біологія, «Захист України» тощо)» засобами Esri Story Maps та спростування російських міфів, захист громадянського суспільства від постправди. Окремий блок пріоритетів – національно-патріотичне виховання та допризовна підготовка молоді, сприяння територіальній обороні України та зменшення техногенного навантаження на довкілля, зокрема, за допомогою системи імітаційного моделювання JCATS.
Порядок участі в командно-штабній грі «Кіберджура»
- Заклад середньої освіти подає Міжнародній академії інформатики (МАІ) заявку, підписує ліцензійну угоду та безоплатно отримує коди доступу до хмарних сервісів ArcGIS OnLine і так стає учасником Глобального проєкту модернізації освіти в світі від Esri. МАІ на даному етапі спрямовує зусилля на популяризацію і впровадження Esri Story Maps для створення інтегрованих уроків.
- З метою уникнення проблем із навчальними програмами МАІ рекомендує закладам освіти створювати гуртки «Джура-кіборг» для того, щоб дати учням і вчителям доступ до хмарних сервісів і самостійно готувати навчально-методичні матеріали для освітнього процесу.
- Заклади середньої освіти та позашкільної роботи з учнівською молоддю, а також громадські організації подають встановленим порядком письмові запити на підключення до АСУВ «Славутич» та платформи «Дельта» ЗС України з метою вивчення їхнього функціоналу та підготовки до командно-штабної гри.
- Опрацьовується реалізація частини системи моніторингу загроз національній безпеці через ігрові сценарії на базі платформи обміну даними про інциденти та вразливості Національного координаційного центру кібербезпеки (НКЦК). НКЦК РНБО України створено з метою здійснення координації та контролю за діяльністю суб’єктів сектору безпеки і оборони, які забезпечують кібербезпеку. Ігрові сценарії спрямовані на виявлення талановитої молоді для використання їх знань і умінь в цілях усіх аспектів кібербезпеки, зокрема, для виявлення вразливих державних ресурсів.
- Для учасників Глобального проєкту модернізації освіти від Esri та КШГ «Кіберджура» розробляються тематичні конкурси з метою реалізації виховної компоненти ВПГ в умовах розмитих критеріїв «свій»/»чужий» та «добре»/»погано».
- У квітні-травні планують провести пілотну КШГ «Кіберджура» на прикладі підготовки до літнього таборування ВПГ «Сокіл»/»Джура» чи подібному.
- Учасників, які продемонструють певний рівень знань АСУВ «Славутич» та ІП «Дельта» (для цього треба орієнтуватися в ArcGIS OnLine чи в аналогічному програмному забезпеченні), планують запросити взяти участь в «бойових діях» у системі імітаційного моделювання JCATS.
Як повідомлялося, в Україні створили гру про будні військових на Донбасі під назвою The Point of no Return. Проєкт заснований на реальних подіях і має на меті показати проблему ментальної ізоляції на війні.